Festival Muzium Nelayan (7-8 Desember 2018)

Festival Muzium Nelayan & Puisi Dunia Numera 2018 adalah sebuah festival kesenian dan kesusasteraan kebangsaan Malaysia yang akan diadakan pada 7 – 9 Disember 2018 (Jumaat – Ahad). Dalam acara ini akan ditampilkan berbagai pertunjukan antara lain deklamasi puisi, monolog, musik, pameran seni, simposium bahasa dan kebudayaan sebagai wadah penyatuan seniman dan seni. Hadir dalam acara ini meliputi sastrawan, sarjana, ahli bahasa, seniman dan artis dari 8 buah negara iaitu Malaysia, Singapura, Indonesia, Brunei, Thailand, Itali, Maghribi dan Rusia.

Ekspresi Puisi Dunia Numera yang diselenggarakan secara dwitahunan sejak 2012 oleh Persatuan Sasterawan NUMERA (Nusantara Melayu Raya) Malaysia ini memasuki penyelenggaraan yang ke-4, dan pada edisi ini bekerjasama dengan Lembaga Kemajuan Johor Tenggara dalam gabungan acara Festival Muzium Nelayan yang diadakan secara konsisten di Tanjung Balau, Johor untuk merayakan dan membawa sastra kepada masyarakat.

Puncak acara ini adalah Konser Seni Tradisi Nusantara & Anugerah Puisi Dunia Numera 2018 yang akan disiarkan secara langsung di Tanjung Balau pada 7 & 8 Desember 2018.

TERBUKA KEPADA SEMUA KHAYALAK UMUM!

Khusus untuk pecinta sastra dan seni yang ingin menjadi bagian dari delegasi resmi – Pas Masuk berharga RM150.00 (50 Pendaftar pertama dengan harga RM100.00). Paket termasuk penginapan 3 hari 2 malam di Tanjung Balau, Akomodasi, Makan + Minum dan Beg Cenderamata. KLIK (Register) untuk pendaftaran!

Info & jadwal acara di:

http://www.numeramalaysia.blogspot.com

Advertisements